diumenge, 1 de març del 2015

Editorial ElCOP núm. XXIII

Portem ja uns quants anys amb la insistència de que tot ha de ser privat. Si més no la gestió (i els beneficis econòmics). En diuen NEOLIBERALISME.  Es contraposa a una gestió pública dels recursos i de la prestació del servei. No es un tema senzill. En molts àmbits estem creuant la frontera entre “lo públic” i “el privat”. Si fem una ullada amplia al voltant obtindrem pistes. Més o menys per ordre –a títol enumeratiu, no excloent- Aigua, Energia Elèctrica, Gas, Sanitat, Educació...És una simple combinació matemàtica. Anem pagant més i més per aquest serveis i no milloren. El nivell de queixes augmenta exponencialment. El sistema es comporta com una piconadora. Correus no se’n salva. I finalment la qüestió no és gestió pública vs. privada. És si es fa bé o no. Quasi tothom dona els serveis postals com a morts. No estan morts. Pot ser els estan matant. La realitat és que cap estructura privada o pública mira pel bon servei. Uns perquè no guanyen prou, els altres perquè volen guanyar. Error. El benefici d’un servei públic no pot quantificar-se en termes econòmics, monetaris. S’ha de fer bé. Eficàcia + eficiència. Ni uns ni altres en saben.  

Publicat a la revista El Correu de l'OP núm. XXIII - Gener-Febrer 2015

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada